🔸تیم کانِر در کتاب «۹۱ خطای فروشندگان» مینویسد: اشتباهی که خیلی از فروشندگان مرتکب میشوند این است که فکر میکنند اگر میخواهند کیفیت کار حفظ شود، خودشان باید تمام کارها را انجام بدهند
🔹این طرز فکر باعث میشود وقت ما به کارهایی اختصاص پیدا کنند که یا میتوانیم آنها را به دیگران بسپاریم یا اصولا اهمیت چندانی ندارند که بخواهیم آنها را انجام بدهیم
🔹در شغل فروشندگی کارهایی مهم است که ما را به این ۹ هدف میرساند و در نتیجه باید زمان و انرژی مان را روی این وظایف متمرکز کنیم و بقیه وظایف را به دستیاران و منشیهای فروش بسپاریم:
1️⃣ کارهایی که به طور مستقیم روی میزان فروشمان تاثیر میگذارند
2️⃣ کارهایی که باعث افزایش رضایت مشتریانمان میشوند
3️⃣ کارهایی که باعث افزایش وفاداری مشتریانمان میشوند
4️⃣ کارهایی که باعث تقویت رابطۀ ما با مشتریانمان میشوند
5️⃣ کارهایی که باعث شناخت بهتر ما از مشتریانمان میشوند
6️⃣ کارهایی که شناخت ما از رقبا و شرایط بازار را افزایش میدهند
7️⃣ کارهایی که ایدههای جدیدی را برای افزایش فروش به ما میدهند
8️⃣ کارهایی که رابطۀ ما با شبکههای توزیع را تقویت میکنند
9️⃣ کارهایی که باعث ارتقاء دانش و مهارت ما در فروش میشوند


دیدگاهتان را بنویسید